Prvu subotu u mjesecu lipnju održano je još jedno, sedmo po redu izdanje baranjskog Wine & Walk-a. Nakon istarskog koji je krenuo prvi, ovaj baranjski je hrvatska vinska šetnja sa najdužom tradicijom.

Istrijani su svoj prvi W&W organizirali 2015. godine, a Baranjci samo godinu dana kasnije. Uslijedila je ekspanzija Wine & walk-ova, a posljednje vinogorje koje se priključilo ovo trendu je ono najistočnije – iločko gdje je W&W po prvi puta održan koncem travnja ove godine.

338 wine walkera podijeljenih u 6 grupa koje su kretale na vinsku odiseju u intervalima od pola sata imalo je zadaću da prijeđu kružnu rutu od 14,24 km, savladaju 277 metara uspona i obiđu 13 hedonističkih punktova. Vrijeme je poslužilo, wine walkeri su uživali u predivnom kasnoproljetnom danu, a komarci su sve do večernjih sati na afterparty-u bili tek sporadična pojava.

Start je bio u novoj beljskoj vinariji u Kamencu gdje su sudionici uz rakijicu dobrodošlice preuzimali startne pakete koji su sadržavali ruksak, čašu sa tobolcem, kartu rute sa popisom degustacijskih točaka i servisnim informacijama, te vodom, a potom i kušali beljska vina uz obilazak pogona njihove vinarije. Baranje je Majka vina, a Belje je njena najveća vinarija, a ujedno i najveća vinarija u cijeloj Hrvatskoj sa 650 ha vlastitih nasada vinograda.

Nakon te prve, uvodne točke krenuli su na šetnju ka punktu zmajevačke vinarije Kalazić čijih se 120 tisuća trsova vinove loze nalaze na potezu od vinske prijestolnice Baranje – Zmajevca prema Dunavu i Batini. Njihov punkt se na ovogodišnjem Wine & walku smjestio na beljskoj vinskoj cesti, pored plantaže lješnjaka i skretanja za valove brežuljaka koje vode ka vidikovcu. Ondje je i living history točka koja spaja Crvenu Martu, caricu Sissy, baruna Trenka i Mariju Tereziju.

Nastavljamo dalje spuštajući se i penjući po valovima do vidikovca gdje nas s lijeve strane dočekuje Goran Matijević, vlasnik vinarije Zlatno Brdo koja je u nepunih godinu dana postojanja uspjela osvojiti zlato na londonskom Decanteru za svoj Gold cuvèe, a s desne strane slastan kulen to go snack kulenara Milorada Stojkovića.

Napuštamo vinsku cestu i direktno prolazimo direktno kroz vinograd ne bi li stigli do punkta vinarije Szábo, a potom se spuštamo na sjeverno podnožje brda gdje nas kod svetišta Marije Lurdske dočekuje vinarija Kusić i štrukle koje su izradile članice popovačke udruge Maska. Inače, Popovac se nekoć zvao Bán, pa je po njemu nazvana i baranjska „planina“ – Bansko brdo = Popovačko brdo.

Šesta točka je ona vinarije Zajec, a zatim ulazimo u gigantski surduk i penjemo se sve do proplanka na kojem se pruža odličan pogled na Popovac, njegove ribnjake i brdo Aršanj u mađarskom dijelu Baranje.

Na sedmoj točki kod Josipa Hudobeca čekaju nas njegovo vino, kobasice i tamburaši, a nešto kasnije je gazda Joža i sam uzeo harmoniku u ruke i zasvirao. Kod repetitora nas očekuje punkt vinarije Kolar, a zatim produžujemo do štanda karanačke vinarije Svijetli dvori gdje nas čekuju njihova vina, šokačke delicije „sirem tista“ i „makem tista“ i glazbeni duet zbog kojeg je sudionicima teško napustiti ovu točku.

Nakon vinarije Pinkert dolazimo do punkta vinarije Gerštmajer gdje nas dočekuje Ivan Gerštmajer Zelember sa svojim sjajnim kasnijim berbama. Pretposljednja točka je ona vinarije Juhas gdje nas dočekuje i nešto „na žlicu“ – ukusan i pikantan grah.

Put do vinarije Horvat i afterparty-a vodi blatnom stazom, ali to je posljednja prepreka koju treba savladati i posljednja dionica koju treba pješice proći. Od Horvata do parkinga kod vinarije Belje nešto je više od kilometra, ali na toj relaciji vozi turistički vlakić.

Ispred vinarije sa slasticama sudionike dočekuju „Sweet world“ iz Belog Manastira i udruga žena „Sretne i spretne“ iz Jagodnjaka, a DJ je odabirom svevremenskih hitova već zahtuktao atmosferu. Nakon wine & walka – wine & dance! Uzdravlje!!!